Birinci olarak, hibrit araçların geliştirilmesinin amacı çevreyi daha az kirletmek. Araçlardan kaynaklanan çevre kirliliği söz konusu olduğunda genellikle CO2 salımı ön plana çıkıyor. Oysa CO2 ile beraber NOx (Azot oksit ve türevleri) ve PM (Partikül madde) salımları da çevre kirliliğinde etkili.
Benzinli motorlar, dizellere kıyasla çok daha düşük seviyelerde NOx ve PM üretirler. CO2 salımı da hibrit teknolojisi sayesinde düşürüldüğünde, benzin-elektrikli hibrit araç çevreyi çok daha az kirletir. Bir diğer sebep de, benzin-elektrikli’nin daha uyumlu bir kombinasyon olması. Elektrik motorlarının da, dizel motorların da düşük devirleri güçlüdür.
Benzin-elektrikli kombinasyonunda ise düşük süratlerde elektrik motoru kuvvetli ve ekonomik bir çekiş sağlarken, sürat yükseldikçe “Atkinson döngülü/çevrimli” benzinli motor ekonomik bir sürüş sağlar. Ayrıca, dizel-elektrikli’nin daha yüksek araç ağırlığı, yakıt tüketimini olumsuz etkiler. Son olarak, dizel-elektrikli bir hibrit araç, hem dizel motorun hem de hibrit aksamın ilave maliyeti düşünüldüğünde ekonomik açıdan rasyonel olmayabilir.